Ενημέρωση Εκπαιδευτικών

ΟΛΜΕ,   ΕΛΜΕ Ν. ΑΘΗΝΑΣ
ΣΕΕΠΕΑΑ,   ΠΟΣΕΕΠΕΑ,  ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.

European School Radio

  

Ακούστε την εκπομπή των μαθητών μας αφιέρωμα στη γιορτή των ερωτευμένων  εδώ

Εικονική Επιχείρηση

3s logo              froutoekplikseis logo 

comenius logo

one-team-logo

Το σχολείο μας διαθέτει δύο εργαστήρια Πληροφορικής εξοπλισμένα με σύγχρονους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, περιφερειακές συσκευές, καθώς και έναν διαδραστικό πίνακα. Στα πλαίσια του μαθήματος οι μαθητές εξοικειώνονται με τους  Η/Υ και διδάσκονται βασικές δεξιότητες όπως επεξεργασία κειμένου, χρήση απλών λογιστικών φύλλων, σχεδίαση, πλοήγηση στο διαδίκτυο, ηλεκτρονική αλληλογραφία, τηλεδιάσκεψη κ.λ.π.

 

 ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

 Βασικός σκοπός του μαθήματος της πληροφορικής στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. είναι να αποκτήσουν οι μαθητές μία σφαιρική αντίληψη των λειτουργιών του Η/Υ σε βάθος, ανάλογο με τις ιδιαίτερες δυνατότητές τους και σε εύρος όσο το δυνατόν μεγαλύτερο. Να αποκτήσουν δεξιότητες και γνώσεις χειρισμού προγραμμάτων γενικού χαρακτήρα αλλά και να ενδυναμώσουν την μεθοδικότητά τους. Οι μαθητές πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν τους Η/Υ σαν εργασιακό εργαλείο, να επικοινωνούν, να αναζητούν πληροφορίες και να γνωρίζουν βασικές αρχές σχετικά με την τεχνολογία και την αρχιτεκτονική τους. Είναι σημαντικό να μάθουν να αξιοποιούν τις δυνατότητες των Η/Υ πάνω στην ειδικότητά τους, πάντα στο μέτρο των δυνατοτήτων τους. Επιβάλλεται ακόμα να γνωρίσουν τρόπους για την αναζήτηση πληροφοριών ώστε να έχουν την δυνατότητα πρόσβασης σε νέες πηγές γνώσης. Εξίσου σημαντική είναι η κατάκτηση βασικών πρακτικών γνώσεων και δεξιοτήτων, όπως και η δυνατότητα αντίληψης των νέων δυνατοτήτων προς όφελος της επαγγελματικής εξέλιξης αλλά και για την βελτίωση της αποδοτικότητας. Παράλληλα η συμβολή στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους θα λειτουργήσει εποικοδομητικά στην διαδικασία ενσωμάτωσής τους στο κοινωνικό σύνολο, σαν ισότιμα μέλη. Μείζονος σημασίας είναι η συμμετοχή των μαθητών των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. σε ομάδες μάθησης, ώστε να βιώσουν τη θετική πλευρά της χρήσης της νέας τεχνολογίας σαν μέσον κοινωνικοποίησης και όχι σαν εργαλείο αποξένωσης.

Στους βασικούς στόχους του μαθήματος κυρίαρχη θέση αρμόζει να έχει η διάνοιξη νέων οριζόντων στους μαθητές. Με την ενεργοποίηση της περιέργειάς τους για κάτι το νέο - και αν αυτό συνδυαστεί με την εξιδανίκευση των λειτουργιών και ευκολιών που προσφέρει ο Η/Υ - θα ενθαρρυνθούν προς νέες κατευθύνσεις αλλά και θα τους προκληθεί ζωηρό ενδιαφέρον για το αντικείμενο εργασίας τους. Θα μάθουν να εφαρμόζουν πολλές από τις γνώσεις άλλων μαθημάτων στον Η/Υ και έτσι θα γίνεται σαφής η διαθεματικότητα του μαθήματος της πληροφορικής. Θεωρείται απαραίτητο ο εκπαιδευτικός να επιδιώκει την προσέγγιση της γνωστικής περιοχής που επιθυμεί να διδάξει ανάλογα πάντα με το μαθησιακό επίπεδο και τις δυνατότητες του κάθε μαθητή γνωρίζοντας ότι ο κάθε μαθητής χρειάζεται τον δικό του χρόνο για να προσεγγίσει τον εκάστοτε στόχο. Απαραίτητο είναι ο εκπαιδευτικός να εκμεταλλευτεί, για να πετύχει τους στόχους του, το γεγονός ότι ο Η/Υ είναι μέσον που αντιμετωπίζεται απο τους μαθητές με ενθουσιασμό και ευχαρίστηση, ώστε να πετύχει την δημιουργικότητα και την ανάπτυξη πρωτοβουλιών. Εξίσου σημαντική είναι η κατανόηση ότι οι Η /Υ εκτός από εργασιακό ή επιστημονικό εργαλείο είναι και εργαλείο ψυχαγωγίας εμπεδώνοντας όμως, τις αρνητικές συνέπειες από την κατάχρησή τους όπως η αποξένωση και ο εθισμός. Η πληροφορική, με όλες τις εφαρμογές της, θα είναι τελικά πηγή γνώσης και ψυχαγωγίας, αντικείμενο δημιουργικής απασχόλησης και, άλλοτε επικουρικό ενώ άλλοτε κύριο εργαλείο επαγγελματικής αποκατάστασης και ανέλιξης.

 Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού

Οι παρακάτω άξονες καλύπτουν όλο το φάσμα του γενικού σκοπού του μαθήματος της πληροφορικής στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. χωρίς να απαιτείται ο εκπαιδευτικός να τους υλοποιήσει στην ολότητά τους. Ο εκπαιδευτικός έχει χρέος να προσαρμόσει ανάλογα με το μαθησιακό επίπεδο του κάθε μαθητή, την διδασκαλία του. Ιδιαίτερη μνεία επιβάλλεται να δοθεί στον πληροφορικό αλφαβητισμό δηλαδή στην γνώση των γενικών δυνατοτήτων ενός Η/Υ, στο υλικό μέρος του, το λειτουργικό του σύστημα,   τα  προγράμματα  του,   το  διαδίκτυο,   την αρχιτεκτονική  του, την επεκτασιμότητά του, τις δυνατότητες αναβάθμισής του, έως και την αγορά ενός νέου συστήματος, προσαρμοσμένου στις εργασιακές ανάγκες του ενδιαφερομένου.

ΑΞΟΝΑΣ 1: ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ H/Y
• να αντιληφθεί την σημασία του Η/Υ και να διδαχθεί πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές,
• να πληροφορηθεί για τις εφαρμογές των Η/Υ στην καθημερινή ζωή και στους εργασιακούς χώρους, αλλά να κατανοήσει και τις επιπτώσεις από την αλόγιστη χρήση των Η/Υ
• να αναγνωρίζει τα βασικά μέρη που απαρτίζουν έναν Η/Υ και τον ρόλο που επιτελεί το καθένα από αυτά και να αναπτύξει ενδιαφέρον για τα επιμέρους υλικά με τα οποία θα έρθει σε επαφή,
• να καταλάβει την σημασία του λειτουργικού συστήματος και γενικά του λογισμικού και
• να κατανοήσει τα σχετικά με την πνευματική ιδιοκτησία, χωρίς να γίνει θεωρητική προσέγγιση αλλά μόνον πρακτική

ΑΞΟΝΑΣ 2:ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩ ΣΩΣΤΑ ΤΟΝ Η/Υ
• να συνηθίσει να κάθεται σωστά στον Η/Υ,
• να κατανοήσει την σωστή θέση των συσκευών και των περιφερειακών του Η/Υ,
• να μάθει να ανοίγει/κλείνει να τον Η/Υ ανάλογα με το είδος του μηχανήματος,
• να έχει μια πρώτη επαφή με το λειτουργικό σύστημα, να διδαχθεί τις λειτουργίες των βασικών συσκευών του Η/Υ με έμφαση στο ποντίκι και το πληκτρολόγιο.

ΑΞΟΝΑΣ 3:ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΤΟΝ Η/Υ ΔΙΕΡΕΥΝΩ- ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ – ΕΦΑΡΜΟΖΩ
• να χειρίζεται το Λειτουργικό σύστημα,
• να μπορεί να χρησιμοποιεί έναν επεξεργαστή κειμένου και ένα λογιστικό φύλλο,
• να αποκτήσει την ικανότητα να δημιουργεί μια παρουσίαση,
• να λειτουργεί βασικά προγράμματα εφαρμογών, εκπαιδευτικό λογισμικό και προγράμματα πολυμέσων,
• να συνδέεται με το διαδίκτυο και να εξερευνά / πλοηγείται σε αυτό,
• να διδαχτεί να αντιμετωπίζει τους ιούς κλπ βλαβερά προγράμματα
• να μάθει με ποιά κριτήρια γίνεται η αναβάθμιση ενός Η/Υ, έως και η αγορά

 


 

Δωρεάν εκπαιδευτικά λογισμικά σχεδιασμένα για μαθητές με ειδικές ανάγκες:

Δωρεάν λογισμικά κατάλληλα για μαθητές με ειδικές ανάγκες:

 

Άλλα δωρεάν εκπαιδευτικά λογισμικά: